THE YIELDED… HOE HET BEGON

Enkele jaren geleden legde God ons op het hart om een huiskerk te beginnen. Om een plaats te hebben waar Gods Geest vrij zou kunnen werken, doorheen Zijn kinderen. Een plaats waar Zijn kinderen met heel hun hart, heel hun ziel en heel hun denken God zouden kunnen leren kennen en volgen. Een plaats waar eenheid en liefde zou regeren. Een plaats waar er nederigheid en dienstbaarheid zou zijn naar elkaar toe.

We hadden echter het gevoel dat we er nog niet klaar voor waren, op dat moment. We bleven met God wandelen tot de tijd zou komen dat ons verlangen zich zou manifesteren.

In de tussentijd bleven we in contact met Christenen en sloten we ons aan bij Christengemeente Emmanuel in Haacht. Af en toe gingen we op bezoek bij andere kerken en huiskerken, om te zien wat er leefde in Gods lichaam en om te zien hoe en wat Gods Geest communiceerde naar Zijn lichaam toe, naar Zijn kinderen toe.

Op een gegeven moment werd het voor ons duidelijk dat God ons terug in de richting van een huiskerk stuurde. Het verlangen naar die huiskerk borrelde immers terug op, maar we keken uit naar Gods bevestiging.

En die bevestiging kwam in de vorm van een droom. Frédéric droomde dat hij voor een ijskast stond, die hij vervolgens opende. Hij zag er een dossier in liggen; het dossier van de huiskerk die we ooit wilden beginnen. Vervolgens nam hij het dossier uit de ijskast.

Voor ons was dit het antwoord dat we zochten. In de tussentijd waren we al even bezig met Bijbelstudie bij ons thuis en was er bij Wendy een verlangen gegroeid om een plaats te geven voor samenkomst, studie, aanbidding en gebed.

Alle puzzelstukjes vielen dan ook voor ons in elkaar. God was er al aan begonnen, nog voor dat wij het echt opmerkten.

Vanuit ons verlangen om een groep van discipelen te hebben die werkelijk Jezus zouden gaan volgen, in alles, werd de naam ‘The Yielded’ geboren. ‘To yield’ is een Engels werkwoord, wat ‘overgeven’ of ‘produceren’ betekent (in de landbouw).

Als volgelingen van Jezus willen we dan ook volledig ‘yielded’ zijn en Hem volgen in alles én vrucht dragen voor Hem.